Jdi na obsah Jdi na menu
 


Tatra 148

   Tatra 148 -  CAS 32

r.v.: 1980

obsah motoru: 12667cm3

objem cisterny: 6000l

hmotnost: 18530kg

rychlost max: 50km

palivo: nafta

půmněrná spotřeba na 100km činí 45l

počet válců: 8

počet míst k sezení 3

čerpadlo: 3200 l/min.

 

Jedná se o CAS 32 na podvozku Tatra 148, která je vyrobená v roce 1980. V roce 2000 se uskutečnila svépomocí její repase a celkové předělání nástavby díky šikovným rukám členů SDH. Finančně se na ní podílel kromě SDH také OÚ Dobřichovice - okres Praha západ, celková částka byla 60.000,- Kč. Členové SDH odpracovali při renovaci nástavby celkem 1.200 hodin.

U čerpadla byl vytvořen prostor pro uložení dýchacích přístrojů. V zadní části nástavby přibyl úložný prostor pro hadice a také žebříky mají nové umístění. A to v bocích nástavby, ze které bylo odstraněno oplechování. Vodní nádrž byla zvětšena na 6.600 litrů odstraněním pěnidla, které se nyní vozí v kanystrech. V přední části přibyl ochranný rám, ten pochází původem z tereního automobilu.

 

 

Samostatný stát s oficiálním názvem Česká republika vznikl v roce 1993. spojuje země Čechy, Moravu a Slezsko, kde celkem žije víc než 10 milionů obyvatel. Česká republika je rovněž členem EU. Hasičské sbory se v Česku dělí na profesionální, tedy hasiče z povolání a dobrovolné. Prvně jmenovaní se ještě dále rozdělují na tzv. státní hasiče, tedy Hasičský záchranný sbor ČR, a na hasičské záchranné sbory podniků, tedy firemní hasiče. Největší stav má v zemi dobrovolná požární ochrana. Dobrovolné jednotky se ve velmi malé míře vyskytují i v několika podnicích, jako např. pivovar Prazdroj. Hasičské sbory Česka mají poměrně moderní vybavení a jejich příslušníci kvalitní profesní vzděláni.

Automobilový průmysl zemně je na dobré úrovni. Značky tradičních výrobců Škoda ,Tatra, Avia a Praga jsou známé i za hranicemi. Během minulých let však zanikla firma Praga a rovněž Škoda (Liaz). Nástavby jsou většinou dílem bývalého podniku Karosa, dnes THT Polička. Kromě této značky jsou ještě v Česku firmy SPS/THZ Slatiňany, Komet Pečky, TomCar, Hateco atd. Kompletní hasičská auta se rovněž vyvážejí, např. do Německa, Francie, Indie, Jihoafrické republiky, Austrálie, Egypta a mnoha dalších zemí.Kromě toho se také dováží speciální a průmyslové hasičské vozy firem Rosenbauer, otočné žebříky německých výrobců Metz a Magirus a vysokozdvižné plošiny Fronto Skylift.V minulosti bylo možné v autoparku hasičských jednotek spatřit i auto ze Sovětského svazu a NDR. V posledních letech se v České republice objevují i hasičské vozy na podvozcích firem Denis, Scania či MAN. Všeobecně jsou silně zastoupeny velké cisternové nebo speciální vozy na podvozcích se třemi nápravami v terénní úpravě, tedy vozy CAS 32 Tatra 148 či 815

 

 

 

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář
 

 

 

Z DALŠÍCH WEBŮ

REKLAMA